בלט אייפמן/ "השחף" מאת בוריס אייפמן/ מוסיקה: סרגיי רחמנינוף, אלכסנדר סיטקובצקי/ עיצוב תפאורה: זינובי מרגולין / תלבושות: אולגה שישמלשווילי/ תאורה: גלב פילשיטינסקי, אייפמן/ האופרה הישראלית- תל אביב-יפו/ 25.9.2024
ביקורת מחול מאת רות אשל ה"שחף" לפי גירסתו של בוריס אייפמן עוסק בלהט היצירה, במימוש עצמי, במחיר שמוכנים לשלם אלה הנגועים בקסמה של טפסיכורה.
"דארבאר"/ להקת ראמנגר/ ניהול אמנותי קרן ואבנר פסח/ כוריאוגרפיה: פרוקיטו/ רקדנית אורחת: דגה פדר/ רקדניות: קרן פסח, נוי לחמן, קרן שנור, רנד נג'ר, גאיה ליברמן/ניהול מוסיקלי: פסח ועילי בורלא / שירה: יעל הורביץ, שוקי שוויקי/ נגנים: בורלא, ערן הורביץ, יובל קהופמן, מרסלו זובר, פסח/ עיצוב תאורה: דני פישוף/ מרכז סוזן דלל 4.5.2024
ביקורת מחול מאת רות אשל אני עוקבת אחרי להקת ראמגאר מאז שחזרו קרן ואבנר פסח מספרד, התיישבו בירושלים והקימו להקה ובית ספר לפלמנקו. הופעות
תיאטרון המחול האמריקני – אלווין איילי/ תוכנית ב'/ האופרה הישראלית תל-אביב יפו/ 21.9.23
ביקורת מחול מאת רות אשל כשהייתי רקדנית צעירה בישראל בתחילת שנות השישים במאה הקודמת, השאיפה של רבות מהרקדניות היה לרקוד בלהקת מרתה גרהם או
פסטיבל תל אביב דאנס/ "ילד הנייר" מאת ובביצוע ראדים ויזבארי/ מוזיקה: מאטוש הקלה/ עיצוב תלבושות: פטרה ולאצ'ינסקה/ עיצוב תאוה: קארל סימק/ מרכז סוזן דלל 29.7.2023
ביקורת מחול מאת רות אשל על רצפת סטודיו זהבה וז'אק דלל מונחת ערמת נייר ומספר גלילים לצידה. המבוגרים יושבים על כסאות, והילדים, רובם בגיל
הבלט הלאומי הספרדי/ בולרו מחודש ו- Jaulena מאת רובן אולמו/ Eterna Iberia מאת אנטוניו נאחרו/ מחווה למריו מאיה מאת מריו מאיה ויוצרים נוספים/ האופרה הישראלית תל אביב יפו/ 12.7.2023
ביקורת מחול מאת רות אשל המסך עולה. אני מוציאה קריאת התפעלות. עשרות רקדנים עומדים, ממלאים את הבמה הגדולה של בית האופרה, כולם פונים לאותה
תיאטרון המחול ההולנדי 2 NDT/ "עשרה דואטים על נושא הצלה" מאת קריסטל פייט, עיצוב תאורה: ג'ים פרנץ' / "אשכול" מאת אדוארד קלוג/ עיצוב תאורה: טום ויסר / "סיפור לפני שינה" מאת נדב צלנר/ עיצוב תלבושות: מאור צבר, עיצוב תאורה: טום ויסר/ היכל אמנויות הבמה הרצליה/ 5 ליולי 2023
ביקורת מחול מאת רות אשל תיאטרון המחול ההולנדי 2, הינו אחת הלהקות הטובות באירופה, הביאה איתה תכנית מגוונת עם קבוצת רקדנים מעולים המטמיעים בתוכם
בלט דורטמונד- גרמניה/ "חלום ליל קיץ"/ כוריאוגרפיה, בימוי ועיצוב במה: אלכסנדר אקמן/ מוזיקה: מיקאל קרלסון/ עיצוב תלבושות: ברגה ואן באלן/ עיצוב תאורה: לינוס פלבום/ האופרה הישראלית, 31.5.23
ביקורת מחול מאת רות אשל אני תמיד סקרנית לראות איזה פירוש עכשווי ייתן הכוריאוגרף לנושא מוכר מהעבר' דוגמת "חלום ליל קיץ", שעליו נוצרו בלטים
פסטיבל ימי הפלמנקו/ תחרות הפלמנקו מטעם קרן עדי אגמון 29/ שלב הגמר של התחרות המקצועית/ מנהלת אמנותית אדוה ירמיהו/ תותי פורת- מנכ"לית הקרן/מרכז סוזן דלל/25.3.23
ביקורת מחול מאת רות אשל תחרות הפלמנקו היא רק חלק משלושת ימי הפלמנקו שכללו שפע אירועים, ובהם להקת רמנגאר הנהדרת של קרן ואבנר פסח שכתבתי
מרחבים/ כוריאוגרפיה, עיצוב במה ותלבושות: סתיו סטרוז בוטרוס/ רקדנים יוצרים: יעל סופר סמסון, אנדרי דויטש, סתיו סטרוז בוטרוס/ ליווי אמנותי: עדי בוטרוס/ עיצוב ועריכת פס קול: עדי וסתיו בוטרוס/ מרכז סוזן דלל
ביקורת מחול מאת רות אשל יוצרת מוכשרת, שתי רקדניות ורקדן טובים, סטודיו למחול בגודל בינוני, פנסי ניאון דולקים בתקרה, עשרות בודדות של כסאות לאורך
"מקום" מאת נעה ורטהיים בשיתוף רנה ורטהיים קורן/ להקת ורטיגו/ מוזיקה: רן בגנו/ עיצוב תלבושות: ששון קדם/ עיצוב תפאורה: זוהר שואף/ עיצוב תאורה: דני פישוף/ רקדנים יוצרים: מיכה איימוס ,שון אולס, איתי פרי, עדן בן שימול, רות בן דוד, אילן גולובוביץ, שני ליכט, תיאו סאמזווט/ מרכז סוזן דלל 29.12.2022
ביקורת מחול מאת רות אשל יצאתי מהמופע נפעמת מהמקום אליו הגיעו האחיות ורטהיים. המקום הוא רוחני ופיזי, המקום הוא האיזון, או הדיאלוג שבין העולם
בלט ירושלים/"הוא הלך בשדות"/ כוריאוגרפיה וליברית: יגור מנשיקוב/מוזיקה: דמיטרי שוסטקוביץ, אלפרד שניטקה ועוד/ עיצוב תפאורה: פולינה אדמוב/ עיצוב תאורה: אמיר קסטרו/ עיצוב תלבושות: ילנה קלריך/ מרכז סוזן דלל 15.11.2022
ביקורת מחול מאת רות אשל אינני מכירה עוד להקת מחול בישראל שבוחרת ליצור תוכנית מחול על נושא ספרותי ישראלי קנוני. אולי בשביל זה צריך
גוטייה (בלט שטוטגרט)/ "ללא שם לשבעה רקדנים" מאת קאייטאנו סוטו, מוסיקה: פטר גרגסון/ "שירת הברבור: האגם" מאת מארי שווינאר, מלחין: לואי דופורט/ "שארה נור" מאת מרקו גקה, מוזיקה: ביורק, ג'סי קלארט/ "עוגת הברבורים" – כוריאוגרפיה ומוסיקה מאת חופש שכטר/ האופרה הישראלית תל אביב-יפו, 20.10.2022
ביקורת מחול מאת רות אשל אם יוצרי "אגם הברבורים" משנת 1895, הכוריאוגרפים מריוס פטיפה ולב איוונוב, יושבים בשמיים ומתבוננים בתוכנית שהועלתה במשכן, הם לא היו