הרמת מסך 2019/ מנהלים אמנותיים איציק גלילי ומאטה מוריי/ מרכז סוזן דלל /9-23.11/ ביקורת מחול מאת רות אשל
זאת השנה האחרונה של מאטה מורי ואיציק גלילי מנהלים אמנותית את הרמת מסך, וחבל. דומני, שרק עכשיו האוצרות הטובה שלהם נותנת את מלוא פריה.
להקת חופש שכטר/ "גראנד פינאלה"/ כוריאוגרפיה ומוזיקה: חופש שכטר/ עיצוב תפאורה ותלבושות: טום סקוט/ משכן אמנויות הבמה-בית האופרה, תל אביב/ 27.11.2019/ ביקורת מחול מאת רות אשל
היצירה עוסקת בנושא קשה של חברה לקראת אפוקליפסה. אין זה נושא מענג, כאשר את ההערכה והעניין אפשר למצוא במקצועיות הבוהקת ובפתרונות האמנותיים. הייתי קוראת לחלקה
תיאטרון המחול אבשלום פולק/ "אנטו" מאת אבשלום פולק ואנדריאה מרטיני/ סופרת: דורית רביניאן/ עיצוב תאורה: יואן טיבולי/ קריינות: יוסי פולק/ מרכז סוזן דלל 25.10.2019/ ביקורת מחול מאת רות אשל
היצירה החדשה של להקת אבשלום פולק נוצרה בשיתוף פעולה עם הסופרת דורית רביניאן ומספרת את סיפור "העננה ושמה רננה" שהיא יוצאת דופן, "ומעדיפה לשוט
פסטיבל צוללן/ "אינוונטר" מאת נעה דר/ עיצוב חלל: נעה נשיא/ עיצוב תאורה: נעה אלרן/יצירת פס קול ומיצב הסאונד: אלעד שניידרמן/ סטודיו נעה דר/ 25.9.2019 / ביקורת מחול של רות אשל
הקושי של פרידה ממפעל חיים, או ממקום שבו התקיים מפעל חיים, מוליד לעיתים יצירה בפני עצמה. זה סוג של סיכום, סוג של ריפוי עצמי
פסטיבל צוללן/"מה נשמה"/ כוראוגרפיה: בשמת נוסן/ריקוד: שי קוקוי ורוני רחמים /הפקה וניהול: נועה למברסקי /עיצוב פסקול: מתן דסקל /דרמטורגיה: עדו פדר /עיצוב תאורה: עומר שיזף/ עיצוב תלבושות: קובי סויסה/מרכז אתני רב-תחומי ענבל 16.9.2019
איך אתאר את היצירה הכל כך מיוחדת הזאת שיצרה בשמת נוסן שעוסקת באנרגיה שבגוף? הרבה אני כותבת על תנועה שניזונה מאנרגיה פנימית, או על גוף
“(?) Home”, כוראוגרפיה, עיצוב חלל, תלבושות, כתיבה, תרגום ועיצוב תכניה והפקה: אורין יוחנן/ רקדניות יוצרות ורקדנים יוצרים: גבריאל נויהאס, שי פרטוש, דנה זכריה, עידו גרינברג, שולי ציינר/ עיצוב תאורה: אמיר קסטרו/ מרכז אתני רב-תחומי ענבל/ 7.9.2019
אורין יוחנן מוכרת כרקדנית נהדרת, אמנית רב-תחומית, עם ראש "אחר". היא אמיצה עם מחייבות טוטלית למה שהיא עושה. היא כבר יצרה מספר יצירות מעולות ונועזות
Memento מאת נדיה טימופייבה/ בלט ירושלים/ ליברטו: מיכאל סדובסקי וטימופייבה/ עיצוב במה ותלבושות: ינה פולונסקי/ עיצוב תאורה: Sound&Light RibenzaM/ מרכז סוזן דלל, 1.9.2019/ ביקורת מחול מאת רות אשל
נדיה טימופייבה בחרה ליצור ריקוד על הבלרינה היהודייה מפולין פרנצ'סקה מאן שבכניסה לתאי הגזים ירתה בקצין הס.ס. שמחתי שהיא נותנת קול לאותו אקט של גבורה
מחול עכשווי מקוריאה – יצירות זוכי הפסטיבל הבינלאומי לכוריאוגרפיה בסיאול/ מרכז סוזן דלל 16.8/ביקורת מחול מאת רות אשל
התכנית מציגה את רמת הכוראוגרפיה והביצוע הנפלאים של קוריאה. זאת לא הפעם הראשונה שאני רואה מחול מודרני מקוריאה אבל הפעם ההתרשמות הייתה חזקה במיוחד.
"Tetris mon amour" מאת רוני חבר/ להקת מועדון גיא ורוני חבר בשיתוף עם להקת סלאגוורק דן האג/ מוזיקה: Thijs de Vileger /תלבושות: אוגנילה שאלימובה/ תאורה: מארטן ואן רוסם/ מרכז סוזן דלל – תל אביב דאנס 30, 13.8.2019/ביקורת מחול של רות אשל
היצירה "טטריס אהובתי" היא בהשראת משחק המחשב שהומצא ברוסיה ב-1984. מאז אנשים נעשו מכורים למשחק עד שלא יכלו להבדיל בין חייהם במשחק, לבין החיים
“The King’s Camera”/יצירה וביצוע: אנדראה קוסטנזו מרטיני ואמנית הוידאו סינדי סשה/ תאורה: יואב בראל, דרמטורגיה: יעל ביגון-ציטרון/תיאטרון הבית 8.8.2019/ ביקורת מחול של רות אשל
מאומה לא הכין אותי להנאה שחוויתי מהמופע המקורי והרענן של הרקדן והכוריאוגרף מרטיני יחד עם אמנית הוידאו סשה. מרטיני רקד בלהקת בת-שבע בבלט קולברג,
"מה עכשיו" מאת הלל קוגן/ ביצוע: שרון צוקרמן ויזר והלל קוגן/ ליווי אמנותי: יעל ונציה/ תלבושות: אולין טרדימן/ תאורה: עופר לאופר/תיאטרון הבית, בבית ניסן נתיב, יפו/ 3.8.2019/ ביקורת מחול של רות אשל
בתהליכי היצירה החידתיים, יש מקום מוכר לאותה תחושה שבה האמן חש רצון עז ליצור, מרגיש שמשהו רוצה להיוולד, אבל "מה?" ככל שהאמן בשל יותר,
"לשד", כוריאוגרפיה, עיצוב חלל ופסקול מאת תמר בורר/ פרפורמנס: מיטל סגל ותמר בורר/ פסל מובייל קינטי: אברהם פסו/ מוסיקה: אליאן ראדינג/ תלבושות: לימור טל/ נייר: קודויה קוביאשי/סטודיו תמר בורר/ ביקורת מחול מאת רות אשל
ככל שהשאיפה היא לצלול לעומק, יש לחפש בחבוי ובנסתר. כמו מבקשת לומר, מה שרואים בחוץ הוא רק ביטוי של הדבר האמתי המצוי בסוד. אולי