Elish / קונספט, פרפורמנס, עיצוב במה: תמר בורר/ מוסיקה: בר ערן/ לייב וידאו: יעל בן שלום/ פסל: אבינועם שמרנהיים/ עיצוב תאורה: תמר אור/ סטודיו תמר בורר/ 24.3.2022
ביקורת מחול מאת רות אשל אני מזהה, בחלק מעבודותיה של בורר, מוטיב של מסע. בדרך כלל, היצירה פותחת כאשר בורר קבורה, באדמה, במערה, אולי תחת
להקת הבלט הצעירה הבווארית של מינכן בתוכנית "העונות" / "Un Ballo" מאת ירז'י קיליאן/ "102 פוזיציות" מאת אריק גוטייה/"אהבת נצח" מאת יורג מאנס/ "רפרוף עין" מאת מריה יוס/ עיצוב תאורה: מיכאל קאנטרוביץ/ היכל אמנויות הבמה הרצליה/ 12.3.2022
ביקורת מחול מאת רות אשל תוכנית קליטה ומענגת זו, מורכבת מ- 16 רקדנים צעירים מצטיינים, שנבחרו בקפידה במכל העולם. המנהל האמנותי הוא איבן לישקה.
להקת המחול קמע – THE SKIN/ LEGENDS מאת מרקו גקה, העמדה: ג'ובאני די פלמה, מוזיקה: פטי סמית, קית' ג'ארט, עיצוב תאורה: אודו האברלנד/ Rain Dogs מאת יוהאן אינגר, העמדה: קארל אינגר, מוזיקה: טום וויטס, עיצוב תאורה: פיטר לונדין/ מרכז סוזן דלל 10.3.2022
ביקורת מחול מאת רות אשל שני כוריאוגרפים בעלי שם עולמי, מרקו גקה מגרמניה, ויוהאן אינגר משוודיה העלו יצירות שלהם בלהקת המחול קמע הפועלת בבאר
"גורנישט", כוריאוגרפיה במה ותלבושות: רועי אסף/ עמיתה אמנותית: אריאל פרידמן/ עיצוב תאורה: יאיר ורדי/ עיצוב תפאורה ועץ: סטודיו Wid/ עיצוב תלבושות/ רועי ואיה אסף/ רקדנים: אבידן בן גיאת, אבשלום לטוכה, אלה גיל, גילי גבע, גרי רייגן, טל אדלר אריאלי, נעמי בן דוד, ענבר בוכבינדר, רומי כהן, תומר גיאת/ מרכז סוזן דלל 4.2.2022
ביקורת מחול מאת רות אשל רועי אסף קורא ליצירתו "גורנישט," שביידיש פירושה "כלום, שום דבר." בתוכנייה מופיעה האות ג' פונה לצד הפוך, כמו נגועה בווירוס
להקת אקראם חאן/לרמות את השטן מאת אקראם חאן/ דרמטורגיה: רות ליטל/ עיצוב תאורה: איידין מאלון/עיצוב חזותי: טום דקאט/מוזיקה מקורית: ויצ'נזו למניה/ יצוב תלבושות: קימי נקאנו/ כתיבב: ג'ורון טנהיל/ רקדנים: מית'לי פארקש, לוק ג'סופ, ג'ספר נאוראז, לואיס טי פרטיריג', אלפידסה סקורו, פרנסואה טסטורי/ משכן אמנויות הבמה-בית האופרה, 12.12.2021
ביקורת מחול מאת רות אשל ליצור בהשראת אפוס דורש אומץ ובגרות אמנותית. זה לגעת בסיפור-העל של האנושות. לספר על משהו ששרד אלפי שנים, לנסות לדבוק
הבלט הלאומי הצ'כי בתוכנית גשרים לזמן/ כוריאוגרפיות של ירי קיליאן: "בלה פיגורה", אלים וכלבים", "מוות זעיר", "6 מחולות"/ עיצוב תאורה: קייס טאחנס/ סדרת המחול של האופרה הישראלית -תל אביב/ 25.11.2021
ביקורת מחול מאת רות אשל שמחתי לראות שהבלט הלאומי של צ'כיה מקדיש תכנית שלמה ליצירותיו של קיליאן. כידוע, קיליאן ברח מצ'כיה עם פלישת הרוסים
החדר – The Living Room/ כוריאוגרפיה, עיצוב תלבושות, תפאורה וציור קיר: ענבל פינטו/ הפקה מקור: מרכז סוזן דלל/ רקדנים יוצרים: מורן מילר ואיתמר סרוסי/ מוזיקה מקורית/ מאיה בלזיצמן/ עיצוב תאורה: תמר אור/ אנימציה: דניאלה בוקור/ מרכז סוזן דלל 13.11.2021
ביקורת מחול מאת רות אשל היצירה החדשה של ענבל פינטו עוסקת בתנועה "מכושפת". למה אני מתכוונת? אני מבדילה בין תנועה שהאנרגיה שלה ממקור
פלמנקולאז'/ Compass – להקת הפלמנקו הישראלי/ ניהול אמנותי וכוריאוגרפיה: מיכל נתן/ מוזיקה: מיגואל פובדה, נסטור גרניקה, מונטס קורז/ רקדניות: מיכל נתן, יעל זיתוני, מורן רון, אילת שחר, ליה שינפלד, מאיה שני פלנבאום/ מוזיקאים: אופיר עטר (גיטרה)/יעל הורביץ, שוקי שוויקי (שירה)/ תלבושות: ורוניקה שור, גלינה גולצמן/ עיצוב תאורה: יעקב ברסי, מרכז סוזן דלל. 30.10.2021
ביקורת מחול מאת רות אשל תכנית זאת שונה מתוכניות קודמות של מיכל נתן שאותן ראיתי. בעבר היו אלה דרמות עם ליברית, ואילו הפעם זה
פסטיבל צוללן/ "בואו תשכבו" מאת נעה דר ומיכל סממה/טקסט: מיכל סממה/ יוצר פס קול: אלעד שניידרמן/ עיצוב אובייקטים לתאורה: יאיר ורדי/ סטודיו נעה דר 15.10.21
ביקורת מחול מאת רות אשל לעיתים, אני נוהגת לא לקרוא את התוכניה. רוצה לבוא כדף לבן לצפייה. תוהה האם העבודה אומרת את דברה
אינטימדאנס 2021/ Re/Set/ ניהול אמנותי: ענת כ"ץ וארז מעיין שלו/ עיצוב תאורה: אמיר קסטרו ורותם אלרואי/תיאטרון תמונע 6-9 לאוקטובר 2021.
ביקורת מחול מאת רות אשל פסטיבל אינטימדאנס קשוב לעכשיו. שואל שאלות. תוהה על הדרך. אין זה מקרה שהנושא המרכזי שנבחר הוא Re/Set, דהיינו, איפוס מחדש
דקהדאנס21#/ כוריאוגרפיה: אוהד נהרין/ אנסמבל בת-שבע/ עיצוב תלבושות: רקפת לוי/ עיצוב תאורה: אבי יונה בואנו/ משכן לאמנויות הבמה – בית האופרה, תל אביב-יפו 9.10.21
ביקורת מחול מאת רות אשל הבכורה של דקהדאנס תקיימה ב-2000 וכללה עשרה קטעים מרפרטואר הריקודים של אוהד נהרין ללהקת בת שבע. בדקהדאנס 21#, חלק מקטעים
"פקרוני" (Fakarouni) / כוריאוגרפיה: אורלי פורטל/ רקדנים: אנדרסון בראז, ארתור אסטמן, ארז זוהר, אורלי פורטל/ מוזיקה "פקרוני", מילים ולחן – מוחמד עבד אל-ואהבב, ביצוע – אום כולתום/ עיצוב תאורה: נדב ברנע/ עיצוב תלבושות: רוסלו שמריה/ הפקה מקורית במסגרת רזידנסי סוזן דלל 2019-20/ מרכז סוזן דלל 26.9.2021
ביקורת מאת רות אשל מזה שנים שאני עוקבת בסקרנות והערכה אחרי אורלי פורטל, על הדרך הארוכה שבה הצליחה להעביר את המחול המזרחי של ריקוד הבטן